Alla inlägg den 11 april 2010

Av Nybbe - 11 april 2010 18:32

Joo, tjena!


Anledningen till att jag vart borta är för att jag vart i Finland och där fanns det, eller jag hade inte tillgång till en data så det fick stå över men nu tror jag att jag kommer bomba!


Melissa:SKRIV!!!!! det är bara jag å astrid som skrivit...


Rubriken: Jo, på båten påväg hem från Finland fanns det TAX free och där köpte jag Godis som är samma sak som LAKRITS

Så det var bara att välja å vraka. Lakritsförvaret kommer inte ta slut på ett tag..


Lite referat från ELclasico som spelades igår av mig!


Real Madrid -Barcelona 22.00 TV 4 sport

"Båda lagen stod på samma poäng i toppen men Madrid-laget med bättre målskillnad. Det var vinnaren i detta möte som skulle rycka lite och det märktes. Det var rätt jämnt i början där lagen skapade ganska hyfsade lägen där man kunde gjort mål om man haft marginalerna. Jag tyckte Real slarvade i sitt passningspel i sina kontringar där det kunde resulterats mål om skärpan funnits där. Sedan åkte spelmotorn och playmakern för Katalonierna, Xavi på ett ganska konstigt gult när han påpekar att det blivit hands av motståndarna. Domaren tycker något annat och Xavi får se det gula. Ronaldofår några återkommande skavanker. Lättare å Rättare sagt: Jämnt var det TILLS den nämnde Xavi som vanligt gör en magisk chipp över Realförsvaret och Messi(as) bröstar ner den och skjuter med en Arbeloa i ryggen. 1-0 och Casillas bör vara förbannad på försvaret. Dessutom ställer Dani Alves offside madridarna då han är offside men springer upp onside vid rätt tillfälle. Svårfattat men så smart av alla 3.1-0 i minut 33. Efter det avslås spelet lite och när domaren blåser av är bollinehavet 60 -40 % till Barca. Manuel Pellegrini, real-coachen hade mycket att säga till sina män.

 

Andra halvlek: Lite suddigare för mig då jag bara såg hela första, den andras händelser har jag bara plockat från källan:fotbollskanalen.

"55:e minuten slår Xavi IGEN en djupledare som ARBELOA again är ute och  cyklar på och Pedro löper sig fri genom en båge och placerar bollen fint i Casillas hägra hörn. Syndabocken Arbeloa är inte så van vid sin vänsterbacksplats. Messi frå sedan ett friläge men som goalkeepern gör en vacker fotparad på. Bra gjort av Messi som får ett hyggligt läge men grymt av Iker i målet som höll siffrona nere till 2-0. Real trycker på för reducering och de får et mål - tyvärr bortdömt för hands av Benzema som föranleder till Rauls felaktigt bortdömda mål enligt mig. När domaren blåser av är det blandade miner. Men vad jag vet är Barcas fans nöjda när dem åker hem till kusten"

 

RM -Barca 0-2 Messi 33 min Pedro 55min

 

Nu rycker Barca lite i toppen men räkna inte ut Real som kan vända som dem gjort förr..

 

Lite annan info:

Varje måndag (hoppas jag), kommer jag lägga ut viktiga händelser i veckan som man bör komma ihåg. Idag tjuvstartar jag lite:


*Måndag - Söndag Tipparcupen drar igång på allvar.(Sabina,Astrid,Melissa)

*Tisdag: Skratt å Fnatt-serien startar. Mer info kommer då!(Alla)

*Söndag:Veckans startelva med coach tas ut och en veckans spelare. (Sabina)

*Söndag:Bottennappen i Allsvenskan och segervrålet! (Sabina)


Det var bara en liten början, nu ska jag ta ut veckans första elva i Europa.

                             Veckans ELVA

                                        Casillas MV

Maxwell VB           Carles Puyol MB         Pique MB            Dani Alves HB

 

Arjen Robben VM          Xavi CM        Wesley Sneijder CM   Nani CM

                        

                          Messi HF               Ivica Olic VF

 

Teamnamn: Goleador de futbol (svenska:Fotbollsmålgörarna)

 

Varför?: Jo, dessa killar var alla hungriga att föra laget mot mål och de har lyckats!

 

Tränaren:José Mourinho

 

Kommentarer kring valen: Målvaktsvalet var inte så lätt, jag tycker ingen målvakt har gjort något riktigt storjobb men måste det vara någon så är det Casillas i sin fotparad på Messis friläge. Backlinjen är ju BARCADOMINANT men det är ju pga triumfen i El C ochi CL så det talar ju för sig själv. Mittfältet är ju specifikt av de som varit delaktiga i segrarna. Robben tog ut United med ett vackert volleyskott, Xavi med sina passningar, Sneijder med sitt frisparksmål, Nani med sina mål i förlustmatchen. Anfallet har vart 50 % 50. Mesi var ju solklar efter sin show i Arsenal-matchen och i El Clasico men den andra partnern föll på Olic efetr sitt mål mot United. Tränaren Mourinho gör alla sina lag till semifinallag. 3 lag har han tagit vidare, längre kan han gå om man ser på motivationen. Det är bara att buga för portugisen.

 

                                 VECKANS LIRARE

beskrivning

"Han är en målspottare av högsta grad. Det verkar som att han kan få alla lägen att bli mål och vilka mål det blir. Den korte forwarden flyger mot en ny titel och det är frpgan om inte detta också kallas titel..."

 

VECKANS FOTBOLLSSPELARE HITTAR VI I SPANIEN OCH I BARCELONA.

 

                                            LIONEL MESSI!!

 


Så typ en sån här Elva varje vecka!

Nu måste jag dra, tjo då! OCh om n iandra två har några idéer om hur vi kan utveckla bloggen så skriv det, detta är bara lite av vår blogg som jag hittat på!!


//SABINA


Presentation


Detta är vår skola!

Omröstning

Vilket lag vinner Champions Leauge?
 Barcelona
 Inter
 Bayern München
 Lyon

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning inför VM 2010

World Cup Accommodation

Auqa-klockan

Bordsfotboll (För dem som inte har något bätt

Arkadspel! 25 st att välja på!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Vår gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards